A társadalmi szerepvállalás mellett gazdaságilag is hasznos a közlekedésbiztonságra nevelés

Oszd meg másokkal!

Desktop
Széles szakmai réteget vonzott a konferencia tematikája és a neves előadók

A KöBE Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesület a GRSP Magyarország Egyesület szakmai támogatásával immár három éve működteti egyre nagyobb sikerrel a Kötelező Gépjármű-felelősségbiztosítottjai körében a Tudatos Vezetők Klubját. A két szervezet gyümölcsöző együttműködésének újabb állomása volt az a közlekedésbiztonsági konferencia, amelyet 2013. március 19-én tartottak meg a Renault Hungária Kft. közreműködésével.

A konferencia szervezői nem vállalkoztak kevesebbre, mint hogy a téma meghatározó szakemberi segítségével áttekintsék, milyen és mennyire alkalmazható zökkenőmentesen a hazai jogszabályi környezet a közúti közlekedés tekintetében, továbbá mely okok vezetnek a közlekedők szabályszegő vagy éppen szabálybetartó magatartásához, s felsorakoztassák, milyen újszerű lehetőségek nyílnak a gépjárművezető-képzés területén.

A közlekedésbiztonság fokozásának pozitív példájaként a résztvevők megismerhették a KÖBE civil kezdeményezésének tapasztalatait és bíztató eredményeit, amelyek azt igazolják, a társadalmi szerepvállaláson túl is megéri e területbe fektetni. Tóth Sándor, a KÖBE ügyvezetőjének elmondása szerint statisztikáik azt mutatják, hogy a tagok által okozott káresemények számán csökkenő tendencia figyelhető meg. Az elmúlt évek során a Tudatos Vezetők Klubjának mára 11 ezres tagsága esetén 20 %-kal csökkent a közlekedésből származó káresemény, amely alátámasztja, hogy a folyamatos interaktív képzés mindkét fél számára megtérül, hiszen a biztosított és a biztosító gazdasági érdeke is az, hogy kevesebb kár legyen.

Pausz Ferenc, a GRSP Magyarország Egyesület ügyvezető igazgatója elmondta, a közlekedők szabályszegő magatartása nem feltétlenül jelent szándékosságot, bár ez is gyakori. Sokan figyelmetlenségből hágnak át előírásokat közlekedésük során, pedig amúgy szabálytisztelő módon közlekednek. Persze vannak olyan közlekedői rétegek is, mint például a kerékpárosok, akik egy-egy típusú szabályt notóriusán megszegnek: előszeretettel hajtanak be a rossz irányból az egyirányú utcákba ott is, ahol ezt kiegészítő tábla nem engedi.

„A tapasztalatok szerint a szándékos szabályszegések nagyobb gyakorisággal fordulnak elő, de a szabályok és a közlekedők tekintetében változik a relatív gyakoriság. Ebből következően nem a szabályismeret hiánya, hanem a kockázatvállalási szint magassága a közlekedésbiztonsági helyzet kulcsa.” – mutatott rá Jámbor István, az ORFK közlekedésrendészeti osztályvezető alezredese, aki a szabályok betartásáról beszélt a rendőr szemszögéből.

A szabályok követésének azonban feltétele azok ismerete és könnyebb megismerhetősége is. „A hatósági eljárások során a cél határozottan az egyszerűsítés, az adminisztráció csökkentése és a szabályok közérthetőbbé tétele, amelyhez azonban szervezeten belül is szemléletváltásra volt szükség.” – hangzott el Novák Ferenctől, aki úgy mutatkozott be a rendezvényen, mint a Nemzeti Közlekedési Hatóság osztályvezetője, s egyben, mint KÖBE-tag.

A konferencia egyik fontos megállapítása volt, miszerint a Tudatos Vezetők Klubja oly tekintetben egyedülálló a hazai viszonylatban, hogy pontosan azzal a széles járművezetői réteggel foglalkozik, amely a vezetői engedély megszerzését követően, sem után- sem továbbképzésre nem kötelezett. Mivel az átlagember számára nehézséget okoz a gyakori jogszabályi változások nyomon követése, így gyakorta nem is ismeri a rá vonatkozó szabályok egy részét, pedig jogosítványa lévén legálisan vesz részt nap-mint nap a forgalomban.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?