Így változik a főváros - íme a tervek

Desktop
Az Állatkert látványterve (forrás: zoobudapest.com)
Elfogadta a fővárosi önkormányzat a 2019-ig szóló gazdasági programját. Eszerint a várhatóan megkezdődő, illetve megvalósuló fejlesztések között túlsúlyban vannak a közlekedési beruházások.
    
A ciklus legfontosabb fejlesztése a 3-as metróvonal rekonstrukciója, illetve a metrókocsik felújítása. Előbbi uniós forrásból, utóbbi hitelből valósulhat meg. Trippon Norbert (MSZP) a 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbítását hiányolta a programból.
    
Szintén szerepel a beruházások között az 1-es villamos vonalának meghosszabbítása Kelenföldig, valamint a vonal északi végében is, továbbá a kötöttpályás közlekedési lehetőség a Keleti pályaudvar és Újpalota között, illetve a Kelenföld és Őrmező közötti intermodális fejlesztés.
 
Gy. Németh Erzsébet (DK) a programból a 4-es metró befejezését hiányolta, Tarlós István szerint a 4-es metró északi meghosszabbítása "illúzió", a vonal kiépítése sem volt ésszerű beruházás. Karácsony Gergely (PM) sajnálatosnak nevezte, hogy a városvezetés lemondott a kisföldalatti Rákosrendező irányába történő meghosszabbításáról, valamint a Gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötéséről.
 
Horváth Csaba (MSZP) arról beszélt, hogy a fővárosnak mielőbb szerződést kellene kötnie a kormánnyal a közösségi közlekedési stabil finanszírozása érdekében.
 
A Margitsziget magas szintű fejlesztése mellett a ciklus egyik kiemelkedő jelentőségű beruházása lesz a Mesepark és a Pannon Park projekt. Mindkettő szervesen kapcsolódik a Városliget térségében tervezett nagy állami fejlesztéshez, a Liget Budapest programhoz.
A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?